U slikarstvu Voja Stanića najznačajnije je, čini mi se, stvaranje mitologije običnog života. To je jedina mitologija koju ne srećemo često i koja, možda, ne postoji nigdje u svijetu. Ona se može predstaviti kroz jednu anegdotu iz druge polovine prošlog vijeka koju je nebrojeno puta ispričao srpski slikar Mića Popović, a odnosi se na Vojovu ličnost i suštinu njegovog likovnog dijela.
Na Vojovoj samostalnoj izložbi Mića Popović je želio da kupi jednu njegovu sliku, i interesovalo ga je odakle on crpi sve te motive. Međutim, Vojo se razljutio i rekao mu: "Zar da ti kupiš moju sliku, jesi li lud? Ako ti se sviđa, dođi u Novi, pa sam naslikaj, sve se vidi s mog prozora!"
To je samo djelimično tačno. Ono što Vojo vidi, ono što vidi jedan umjetnik, tek u umjetničkoj obradi počinje da transcedira.
Taj običan život kako ga on vidi, satkan od svakidašnjih malih stvari, od prizora koji liče na obične, svakodnevne, u njegovoj obradi i u njegovom krivom ogledalu postaju "od sasvim običnih detalja neobični prizori - a od tih neobičnih prizora on komponuje svoje obične slike". Njegove slike zadržavaju onu supstancu običnog rasparčanog prizora ali njegov duh transcedira i prevodi taj jezik običnog u neku čudnu dimenziju nadrealnog, naivnog i u svakom pogledu emotivnog.
U Bresonovim fotografijama ili pak u posleratnom francuskom filmu nailazimo na sekvence koje čine običan život. Iz njih se kasnije nadograđuje dio običnog života kao nečeg banalnog, dovedenog do mitskog. Kada bih razmišljao u tim kategorijama, onda je Vojo Stanić uspio da banalno dovede do mitskog a običan život razloži po situacijama, i zapravo ga izvede kao jedan krajnji ljudski i životni adut.
U istoriji slikarstva postoje ekvivalenti od Magrita do nadrealista koji su uspijevali da nas dovedu u neku metafizičku ravan, ali da nam ubiju radost. Oni su nas, za razliku od Voja, plašili i nekako ostavljali same. Sjetimo se usamljenosti i neke egzistencijalne jeze kojima zrače njihove slike i uporedimo ih sa slikama Voja Stanića. Možemo opet doći do istog zaključka, da egzistencijalna jeza, ljudska otuđenost i usamljenost postoje, ali da su one prevaziđene karnevalskom, festivalskom dimenzijom života koju on otkriva u običnim prizorima. I to njegovo slikarstvo bazirano je na jednom dionizijskom mozgu koji se primjenjuje na običan život. I to je ta mitologija običnog života koja se kroz nadrealne strukture nadograđuje u njegovom slikarstvu.
Vojove slike su univerzalne, jer su po prirodi definisane kao mediteranska kultura. To je laka kultura obasjana svjetlošću sa oker svjetlosmeđom, užareno žutom, sa svim bojama do sivih i plavih ali u dominantnom oker tonu. Taj ton je baza estetskog doživljaja radosti i ushićenja koje ga zapravo, kao neki poseban motor vuče kroz život, a posebno kroz njegovo slikarstvo. Nema tog slikara sa našeg tla čije se slike gledaju sa tolikom radošću i razdraganošću kao što se gledaju slike Voja Stanića. A pritom, to nije puka radost iz holivudskog zapleta. To je radost što je neko uspio da naše sastojke ukomponuje u svoju kompoziciju, da nas uvuče u neku svoju čudnu tajnu situaciju u koju povjerujemo i kojoj se potpuno prepustimo - i kada je razumijemo i kada je ne razumijemo.
I kada slikarstvu dajemo epitete krajnje složene umjetnosti, ono uvijek u sebi ima ono što Vojo ima - taj naivistički dječački pristup koji je kroz vrijeme dobio svog slikara akrobatu koji fantastično islikava sve što zaželi.